تعریف ۸۱ پروژه زودبازده برای محلات منطقه ۷ شهرداری مشهدمقدس اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت‌ساله‌شدن شورای ششم مطالبه عمومی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد + فیلم کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از سرریز آلودگی‌ قصابی‌ها به پیاده رو خیابان آیت الله عبادی مشهد شهرداری بانی پویش‌های فرهنگی | نگاهی به عملکرد موفق پویش «نذر من» در مشهد افزایش مازوت سوزی با کاهش گاز تحویلی به نیروگاه توس مشهد برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد
سرخط خبرها

آغاز عملیات ساخت و تجهیز ایستگاه‌های فاز اول خط۳ | اتصال خطوط قطار شهری مشهد به حرم مطهر رضوی کلید خورد

  • کد خبر: ۱۰۳۳۶۱
  • ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹
آغاز عملیات ساخت و تجهیز ایستگاه‌های فاز اول خط۳ | اتصال خطوط قطار شهری مشهد به حرم مطهر رضوی کلید خورد
عملیات ساخت و تجهیز ایستگاه‌های فاز اول خط ۳ قطارشهری مشهد مقدس آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، عملیات اجرای سازه، معماری و تجهیزات فاز اول خط۳ قطارشهری مشهد برای اتصال خطوط قطار شهری به حرم مطهر، پایانه مسافربری امام رضا (ع)، فرودگاه و راه‌آهن طی مراسمی با حضور وزیر کشور، استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولان کشوری و استانی آغاز شد.

بر این اساس عملیات اجرایی سازه و معماری و تجهیز ۷ ایستگاه از جمله میدان شهدا، باب الجواد (ع) و پایانه امام رضا (ع) در ۶ کیلومتر از فاز اول خط سه قطار شهری مشهد حدفاصل میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) آغاز شد.

با اجرای این ایستگاه‌ها و بهره‌برداری از فاز اول خط سه؛ خطوط یک، دو و سه قطار شهری مشهد به حرم مطهر، فرودگاه، راه‌آهن و پایانه مسافربری امام رضا(ع) متصل خواهد شد.

"احمد وحیدی" در مراسم آغاز عملیات سازه و معماری فاز یک خط سه قطار شهری که با حضور نمایندگان مجلس، شهردار مشهد، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: افتخار ما این است که به زائرین و مجاورین این حرم مقدس خدمت کنیم، انتظار امام رضا(ع) این است که زائران و مجاوران به راحتی و سهولت خود را به حرم مقدس برسانند و این موضوع کفایت می‌کند تا از هیچ تلاشی برای بهبود زندگی در این شهر مقدس فروگذار نکنیم.

وی افزود: حمل‌ونقل یکی از ارکان زندگی روزمره و نیاز ضروری مردم است و در این میان قطارشهری یکی از نیازهای روز است و باید آن را تقویت کنیم، منابع مالی در قالب اوراق مشارکت در سامانه تامین شده که در سال 1400 حداقل هزار میلیارد تامین شده و در سال جاری نیز ۶۰۰ مبلیارد تامین خواهد شد که ممکن است کفایت نکند و باید منابع را توسعه دهیم تا خط سه قطار شهری با سرعت بیشتری دنبال شود، طبیعتا اتصال مبادی ورودی شهر در بهبود کیفی خدمات موثر است بنابراین می‌طلبد با سرعت بیشتری کار را دنبال کنیم.

وزیر کشور ضمن تشکر از شهرداری مشهد، استانداری، نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر، بیان کرد: هرکاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی عبادت است اما در مشهد فضیلت بیشتری دارد زیرا مشهد الگو قدرت معنوی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، کانون قدرت و مکتب اهل بیت است، مسایل شهر مشهد با دیگر شهرها تفاوت دارد و موضع ما نسبت به مشهد ویژه است، کشورهای همجوار ما ایران را با خراسان می‌شناسند زیرا دارای ارزش‌های معنوی، فرهنگی، تمدنی و تاریخی است.

سید عبدالله ارجائی، شهردار مشهد مقدس در حاشیه آغاز این عملیات در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: درخواست شهرداری مشهد از دولت دریافت ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این فاز از مترو مشهد است که اگر دولت محترم کمک کنند این آمادگی را داریم تا در فاز بعدی قسمت غربی شهر مشهد مقدس یعنی قاسم آباد را هم به هسته مرکزی میدان شهدا متصل کنیم. البته تامین مالی حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان برای فاز ۲ خط۳ قطارشهری مشهد نیز از عهده شهرداری به تنهایی بر نمی‌آید و دولت باید در این زمینه کمک قابل توجهی بکند.

 
گزارش تصویری 1 گزارش تصویری 1 گزارش تصویری 1 گزارش تصویری 1 گزارش تصویری 1 گزارش تصویری 1 گزارش تصویری 1 گزارش تصویری 1 گزارش تصویری 1 گزارش تصویری 1

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->